کسب و کار

3 تأثیر مثبت اقتصادی گردشگری

اثرات مثبت اقتصادی گردشگری چه هستند؟ بیشتر مقاصد به دلیل اثرات مثبت اقتصادی که می خواهند به دست آورند، ترجیح می دهند زمان و پول خود را در حوزه ی گردشگری سرمایه گذاری کنند. طیفی از اثرات مثبت اقتصادی احتمالی وجود دارد. در ادامه رایج ترین مزایای اقتصادی گردشگری را توضیح خواهیم داد.

درآمد ارزی

یکی از بزرگترین مزایای گردشگری، توانایی کسب درآمد از طریق درآمدهای ارزی است.

هزینه های گردشگری درآمدی برای اقتصاد میزبان ایجاد می کند. پولی که کشور از گردشگری به دست می آورد، می تواند دوباره در اقتصاد سرمایه گذاری شود. نحوه مدیریت امور مالی یک مقصد در سراسر جهان متفاوت است. برخی از مقاصد ممکن است این پول را صرف رشد بیشتر صنعت گردشگری خود کنند، برخی ممکن است این پول را صرف خدمات عمومی مانند آموزش یا مراقبت های بهداشتی کنند و برخی از مقاصد از فساد شدید رنج می برند، بنابراین هیچ کس واقعا نمی داند این پول به کجا ختم می شود!

بعضی از ارزها بیش از بقیه ارزش دارند و به همین دلیل برخی از کشورها توریست های مناطق خاص را هدف قرار می دهند. یادم می آید وقتی از گوا دیدن کردم و یک نفر کمک کرد تا چمدانم را در فرودگاه حمل کنم. می خواستم به آن ها یک سرنخ کوچک بدهم و چند روپیه به آن ها بدهم تا به آن ها بگویم که مرد جوان یک پوند انگلیس را ترجیح می دهد.

ارزهایی که قوی هستند عموماً مطلوب ترین ارزها هستند. این معمولاً شامل پوند انگلیس، دلار آمریکا، استرالیا و سنگاپور و یورو می شود.

گردشگری یکی از پنج مقوله برتر صادراتی برای ۸۳ درصد از کشورها است و منبع اصلی درآمد ارزی برای حداقل ۳۸ درصد از کشورها است.

مشارکت در درآمدهای دولت

گردشگری می تواند به جمع آوری پولی کمک کند که سپس توسط دولت در جاهای دیگر سرمایه گذاری کرد. دو راه اصلی برای جمع آوری این پول وجود دارد.

کمک های مستقیم از طریق مالیات بر درآمد حاصل از اشتغال گردشگری و تجارت گردشگری و مواردی مانند مالیات خروج ایجاد می شود.

مالیات بین مقصدها تفاوت قابل توجهی دارد. من هرگز اولین باری را که از من خواسته شد مالیات خروج را پرداخت کنم فراموش نخواهم کرد (من تا آن زمان هرگز چنین چیزی نشنیده بودم)، چون من در راه بازگشت به خانه از یک سفر شش ماهه کوله پشتی بودم و تقریبا پول نداشتم.

ژاپن به خاطر مالیات های بالای خروج شهرت دارد. در اینجا یک ویدیو توسط یک وبلاگ نویس مسافرتی است که نحوه عملکرد آن را توضیح می دهد.

بهترین جاذبه های گردشگری آلمان

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، سهم مستقیم سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی در سال 2018، 2750.7 میلیارد دلار (3.2 درصد از تولید ناخالص داخلی) بوده است. پیش بینی می شود این رقم در سال 2019 با 3.6 درصد افزایش به 2849.2 میلیارد دلار برسد.

کمک های غیر مستقیم از کالاها و خدمات ارائه شده به گردشگران می آید که ارتباط مستقیمی با صنعت گردشگری ندارند.

برای مثال غذا را در نظر بگیرید. یک گردشگر ممکن است غذا را در یک سوپرمارکت محلی خریداری کند. سوپرمارکت ارتباط مستقیمی با گردشگری ندارد، اما اگر برای گردشگری نبود، درآمد آن به این اندازه بالا نبود، زیرا گردشگران آنجا خرید نمی کردند.

درآمدی نیز وجود دارد که از طریق مشارکت های القایی ایجاد می شود. این به حساب هزینه هایی است که توسط افرادی که در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند خرج می شود. این ممکن است شامل هزینه های مسکن، غذا، پوشاک و فعالیت های اوقات فراغت و غیره باشد. همه اینها به افزایش فعالیت های اقتصادی در منطقه ای که گردشگری در آن توسعه می یابد کمک می کند.

تولید اشتغال

گسترش سریع گردشگری بین المللی منجر به ایجاد اشتغال قابل توجهی شده است. از مدیران هتل ها گرفته تا فعالان پارک های موضوعی تا رفتگران، گردشگری فرصت های شغلی زیادی ایجاد می کند. گردشگری حدود ۷ درصد از کارگران جهان را حمایت می کند.

دو نوع اشتغال در صنعت گردشگری وجود دارد: مستقیم و غیر مستقیم.

اشتغال مستقیم شامل مشاغلی است که بلافاصله با صنعت گردشگری مرتبط هستند. این ممکن است شامل کارکنان هتل، کارکنان رستوران یا رانندگان تاکسی باشد.

اشتغال غیرمستقیم شامل مشاغلی است که از نظر فنی در صنعت گردشگری نیستند، اما مربوط به صنعت گردشگری هستند. به عنوان مثال یک ماهیگیر را در نظر بگیرید. او هیچ ارتباطی با گردشگران ندارد. اما ماهی خود را به هتلی می فروشد که در خدمت گردشگران است. بنابراین او به طور غیرمستقیم توسط صنعت گردشگری استخدام می شود، زیرا بدون گردشگر ماهی را به هتل نمی رساند.

به دلیل همین روابط غیرمستقیم است که اندازه گیری دقیق ارزش اقتصادی گردشگری بسیار دشوار است.

همچنین نمی توان گفت که چه تعداد از افراد به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند.

علاوه بر این، بسیاری از مشاغل غیررسمی ممکن است به طور رسمی شغل به حساب نیایند. به یک راننده در کامبوج یا فروشنده خیابانی در گامبیا فکر کنید – شغل این افراد توسط ایالت ثبت نمی شوند و بنابراین درآمد آنها هم اعلام نمی شود. به همین دلیل است که برخی می گویند منافع اقتصادی واقعی گردشگری می تواند به اندازه دو برابر ارقام ثبت شده باشد.

دیگر تاثیرات مثبت گردشگری

  • ایجاد شغل
  • ترویج آگاهی فرهنگی و همینطور کمک به حفظ سنت ها و فرهنگ های محلی
  • توسعه زیرساخت ها و خدمات مانند بهبود و ایجاد جاده ها و فرودگاه ها
  • کمک به جامعه محلی با پول خارجی
  • حمایت از جاذبه های طبیعی با استفاده از درآمد گردشگری

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا