3 مورد از پر بازدیدترین فیلم ها برای جمع خانوادگی آخر هفته
پیدا کردن بهترین فیلمهای نتفلیکس امری چالشبرانگیز است، اما به نظر نمیرسد که به زودی از دستهی فیلمهای عالی خارج شویم. با وجود گسترهی گزینهها، از جمله فیلمهای اکشن، ترسناک، کمدی یا کلاسیک، انتخاب کردن هرگز ساده نیست. ما فهرست خود را برای سال 2022 بهروز کردهایم، تا فیلمهای برجسته را که هنوز در دسترس هستند معرفی کنیم و همچنین فیلمهای کمتر شناخته شده را نیز به شما معرفی کنیم.
به جای صرف وقت در جستجوی فیلمها، ما تلاش کردهایم تا با بهروزرسانی بهترین فیلمها برای هر هفته در فهرست نتفلیکس، از جمله اضافهکردن فیلمهای جدید و به روز کردن فیلمهایی که از آنها چشمپوشی شده، کار را برای شما راحتتر کنیم.
فیلم پلیسی
- سال: 2021
- کارگردان: آلونسو رویزپالاسیوس
- ژانر: مستند
- رتبه: R
- مدت زمان: 107 دقیقه
در فیلم مستند تخیلی “یک فیلم پلیسی”، که از مناظر خیره کننده ای از زندگی در نیروی پلیس مکزیک استفاده میکند، یکی از شخصیتهایی که بیشتر از دیگران توجه میکند، آلونسو رویزپالاسیوس، کارگردان این فیلم است. ترزا، یک دانشجوی آموزشی در آکادمی پلیس، به دنبال گذراندن چالش “قاطعیت” است، آخرین مرحلهی فارغالتحصیلی که به او تحمیل شده است، که شامل پرتاب خود از روی یک سکوی غواصی 30 فوتی به استخر است. اما با بستن مچ دستش به طنابی سنگین و سست، زندگی او در خطر است، زیرا نمیتواند شنا کند و این موقعیت ممکن است به غرق شدن او منجر شود.
به نظر میرسد ترزا، به عنوان یک شخصیت اصلی در فیلم، نه تنها موضوع مستند است بلکه یک آواتار برای رویزپالاسیوس به منظور بررسی دیدگاه نظامی نیروی پلیس مکزیک محسوب میشود. عمدتاً به تصویر کارگردان، مونیکا دل کارمن، که نقش او را بازی کرده است، که بازی خود را به طور حرفهای به تصویر افسر واقعی میکشد و خاطراتی از زندگی واقعی را بازسازی میکند، متمایز است. روزهای ترزا به عنوان دانشجوی آکادمی و مشکلات او در مکزیکو سیتی نیز نشان داده میشود.
به طور همزمان، بازیگر دیگری نیز به نام رائول بریونز، نقش مونتویا را بازی میکند، که نیز بر اساس یک فرد واقعی است، و این دو نفر به عنوان “گشت عشق” شناخته میشوند، با توجه به رابطهای که بین آنها ایجاد میشود. این فیلم، با طراحی دقیق این تصویر و سپس آشکار کردن ریاکاری در پشت پرده، به شجاعت و زیبایی در مبارزه با فساد پلیس و افسرانی که آن را میخرند، عمل میکند.
شاگرد
- سال: 2021
- کارگردان: Chaitanya Tamhane
- ستارگان: آدیتیا موداک، آرون دراوید، سومیترا باوه
- رتبه: TV-MA
- مدت زمان: 128 دقیقه
احساس خود را به چیزی میفروشیم، آیا هنر، اشتیاق، یا مذهب، ولی این اتفاق اغلب فقط زمانی رخ میدهد که آرمانهای عاشقانهمان درباره شکل ظاهری زندگی تحقق یابد. آیا موفقیت، هرچند که دیر به دیر یا حتی بعد از مرگ باشد، تلاشهایمان را توجیه میکند؟ چایتانیا تامهانه، نویسنده، کارگردان و ویراستار این ایده را از طریق زندگی یک خواننده کلاسیک هندی به نام شاراد نروالکار (ادیتیا موداک) بررسی میکند، یک تندروی جدی که توسط پدرش، یک عاشق موسیقی، بزرگ شده و ضبطهای خواننده افسانهای و استادش، ماهی (سومیترا بواه)، را بررسی میکند.
آیا او به عنوان یک بزرگوار شناخته میشود و از سایهها خارج میشود؟ یا او مسیری را که پدرش آغاز کرده را ادامه خواهد داد؟
این فیلم با صدای طولانی و زیبایی که در آهنگهای بیشماری از تنهای موج خوانندگان موجود است، به ما اجازه میدهد که فضای زیادی را برای لذت بردن از موسیقی و احترام نسبت به عملکرد ارائه شده بگذاریم. طنز تیز و تاریک این فیلم را به صورت دقیق به تصویر میکشد. عملکرد عالی موداک دارای عمقی مشابه است که همه چیز در پشت تنش مشتاقانه و نگاه محکمانهی او پنهان شده است.
او تصویری از هنرمند ناتمام است، کسی که موفقیت را در اطراف خود از آدمهای احمق و چیزهای بیمعنی میبیند، حتی اگر نتواند متوجه شود چه چیزی میتواند او را متوقف کند. این یک اجرای پرخاطره، دلنشین، تلخ، و پرترهای واقعی است. حتی در لحظاتی که مانند موتور سیکلت شاراد به طور پیوسته و بیعلاقه چرخ میزند، “شاگرد” همچنان علاقهی گرم خود به هنرمند غمگین و تعهد او به فروش را نشان میدهد.
ارباب
- سال: 2012
- کارگردان: پل توماس اندرسون
- ستارگان: خواکین فینیکس، فیلیپ سیمور هافمن، امی آدامز، لورا درن
- ژانر: درام
- رتبه: R
استاد با علاقهی خاصی به شخصیتهایی که پر از رمز و راز، تراژدی و طنز هستند، کتاب میخواند. همیشه لذت میبرد که در دنیایی فراموشنشدنی وارد شود. پل توماس اندرسون، نویسنده و کارگردان، در آخرین فیلمش به نام “خون وجود”، برخی از عناصر سبکی را که اغلب در آثارش مشاهده میشود، ادامه میدهد. اما همیشه ریسک میکند و انتخابهای جسورانهای میکند که کاملاً غیرقابل پیشبینی هستند.
لنکستر داد، بازیگری که توسط فیلیپ سیمور هافمن ایفا میشود، علاقهای به مذهبی به نام “The Cause” دارد که الهام گرفته از ایدههای L. Ron Hubbard و Scientology است. این تشابهات نقطهی توجه رسانهها قبل از انتشار فیلم بود، اما اندرسون هیچوقت دین یا فرقه را به عنوان چیزی غریب و عجیب نمیپذیرد. حتی در مونتاژی شگفتانگیز که نشان میدهد فردی (نقش اصلی را خواکین فینیکس بازی میکند) در تلاش برای تربیت و کنترل خود، مبارزهٔ شخصی در دنیای غیرممکن را تجربه میکند.
فینیکس با عملکرد حرفهایاش نقش یک سرباز که زخمهای جسمی و روحی جنگ جهانی دوم را تجربه کرده است، را با وفاداری بازی میکند. او با وسواس و تمایل به ریسک، در یک جنگل از وجوه آزمایشی به دنبال آزادی میگردد. اندرسون همیشه به جزئیات و جلوههای بصری دقت میکند، مثلاً لنکستر داد برای اولین بار در یک عکس به صورت فراگیر ظاهر میشود، چیزی که او را در کشتی تفریحی کوچک و غمگین، ولی همچنان مهم قرار میدهد. این تلاشها برای گرفتن زندگی از زندگی، همیشه با یک عنصر تراژدیک همراه است.