موفقیت

چگونه زمان را مدیریت کنیم

نکاتی برای مدیریت موثر زمان

مهم نیست چقدر برای بهره وری کار می کنیم، همیشه به نظر می رسد که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و هیچ وقت در روز زمان کافی برای انجام آن وجود ندارد. اما چرا؟ آیا به این دلیل است که واقعاً کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؟ یا اینکه به اندازه کافی زمان را مدیریت نمی کنیم؟آموزش ترکی استانبولی یکی از بهترین پیشنهادهایی ست که می توانیم داشته باشیم آنهم کاملا رایگان.

در این مقاله به چگونگی مدیریت زمان می پردازیم زیرا مدیریت زمان مدیریت زندگی است. هر چه بیشتر کنترل زمان خود را در دست بگیریم، کنترل بیشتری بر زندگی خود داریم. اما قبل از اینکه به جنبه های عملی آن بپردازیم، بیایید در مورد اینکه چرا مدیریت زمان مهم است بحث کنیم.آموزش رایگان حسابداری را ببینید.

مدیریت زمان برای کاهش استرس

زمانی که کنترل زمان خود را به دست می گیریم، به خود و اطرافیان خود سیگنال می فرستیم که به زمان خود احترام می گذاریم و به خود احترام می گذاریم و با این کار اضطراب را کاهش می دهیم. ما احساس می‌کنیم که در صندلی راننده نشسته‌ایم، نه اینکه به آنچه به سمت ما پرتاب می‌شود واکنش نشان دهیم. هر چه بیشتر زندگی‌مان را مدیریت کنیم، احساس آشفتگی کمتری می‌کنیم، که ما را در اوج قرار می‌دهد تا اینکه از نی‌ها چنگ بزنیم، که باعث می‌شود احساس درماندگی کنیم. هرچه استرس کمتری داشته باشیم، بهره وری بیشتری خواهیم داشت.

مدیریت زمان هنگام کار از خانه

هنگامی که از خانه یا از راه دور کار می کنید، مدیریت موثر زمان بسیار مهم است، در غیر این صورت می تواند منجر به فرسودگی شغلی و همچنین بی اثر شدن شود. هنگام کار از خانه، مرزهای بین کار و شخصی بسیار مبهم است. روزهایی که ساعت 5 بعد از ظهر دفتر را ترک می کردید و تا ساعت 9 صبح روز بعد کار تمام می شد، گذشته است. اگر کنترل زمان خود را در دست نگیریم، در نهایت می توانیم همیشه کار کنیم، که ناسالم است و در نهایت بهترین کار را تولید نمی کند.

راه های مختلفی برای مدیریت زمان در خانه وجود دارد، به عنوان مثال:

بین فضای اداری و شخصی تمایز ایجاد کنید و در فضای شخصی کار نکنید. این می تواند به شکل یک پرده، یا یک مانع یا حتی یک خط در پایین اتاق باشد

لپ تاپ و گوشی را یک ساعت در روز ببندید و پیاده روی کنید

قوانین سختگیرانه ای در مورد کار در طول وعده های غذایی داشته باشید (این کار را نکنید)

یک ساعت قطعی در شب و زمان شروع در صبح داشته باشید، جایی که مگر در موارد اضطراری از آن خط عبور نخواهید کرد.

مهمتر از همه: همه اینها را به همه افراد خانه در میان بگذارید، تا هر یک از شما بتوانید دیگری را مسئول بدانید

بهترین روش ها در مورد نحوه مدیریت زمان

بیایید در حال حاضر برخی از بهترین شیوه ها را در مورد نحوه مدیریت موثرتر زمان خود بررسی کنیم.

1# مدیریت موثر زمان:

سیستمی ایجاد کنید که از استفاده و تماشای آن لذت ببرید

بهترین راه برای مدیریت موثر زمان، ایجاد سیستم‌هایی است که برای شما کار می‌کنند و هر بار که به آن نگاه می‌کنید احساس خوبی به شما می‌دهند. اگر به قلم و کاغذ «قدیمی» علاقه دارید، لیست کارهای خود را در آن قرار دهید. اگر از برنامه ها لذت می برید یا همه چیز را در تقویم خود می خواهید، خوب است. نکته مهم این است که شما باید سیستم خود را دوست داشته باشید تا با آن درگیر شوید و از آن فرار نکنید. اگر سیستمی را که استفاده می‌کنید دوست ندارید، در برابر باز کردن و استفاده از آن مقاومت می‌کنید، که بر ضد سازنده بودن شما عمل می‌کند.

2#بهترین تمرین مدیریت زمان: واقع بین باشید

این یک چیز است که بخواهید همه چیز را انجام دهید، واقع بین بودن در مورد آنچه می توانید انجام دهید و چارچوب زمانی که می توانید آن را انجام دهید یک چیز دیگر است. مدیریت زمان به طور موثر به معنای مدیریت واقع بینانه انتظارات است. یکی از راه‌های انجام این کار این است که کار را در دست بگیرید و بفهمید که چند ساعت طول می‌کشد تا انجام شود. سپس ساعات روز را تقسیم کنید و هر روز کمی کار کنید تا زمانی که کار کامل شود.

به عنوان مثال، اگر پروژه بزرگی دارید که فکر می‌کنید حدود ده ساعت طول می‌کشد تا به آن ضربه بزنید، به تقویم خود نگاه کنید و بفهمید چه زمانی می‌توانید به طور واقع بینانه آن ساعت‌ها را اختصاص دهید. آیا می توانید برای پنج روز آینده هر روز دو ساعت کار کنید؟ آیا می توانید یک ساعت را برای ده روز یا سه ساعت در طول سه هفته انجام دهید؟ واقع بین باشید و سپس به کاری که تصمیم دارید انجام دهید متعهد باشید.

3# نحوه مدیریت زمان: زمانی کار کنید که بهترین کار را انجام دهید

داشتن یک لیست از کارها کافی نیست، بلکه باید زمانی را در روز اختصاص دهید تا روی آن لیست تمرکز کنید، در مواقعی که برای کار در حال انجام منطقی است.

به عنوان مثال، اگر پروژه ای دارید که نیاز به تمرکز زیادی دارد و صبح در بهترین حالت خود هستید، صبح برای انجام آن پروژه وقت بگذارید. حتی اگر فقط سه ساعت طول بکشد، زمانی که در بهترین حالت خود هستید روی چیزها کار کنید.فقط آن را در لیست کارهای انجام ندهید و فرض کنید در مقطعی به آن خواهید رسید.

4# مدیریت موثر زمان: یک «فهرست پرکننده» داشته باشید

همیشه وقفه هایی در روز از کارهای شدیدتر وجود دارد و زمانی که این وقفه ها اتفاق می افتد، یکی از بهترین راه ها برای افزایش بهره وری پر کردن آن زمان با چند کار سبک تر در لیست کارها است. برخی از افراد به این “فهرست پرکننده” می گویند. اینها کارهایی هستند که باید انجام شوند، اما شاید به ساعت ها یا فضایی آرام نیاز نداشته باشند. شاید ارسال چند پیام متنی یا پاسخ دادن به ایمیل یا برقراری تماس هایی باشد که به تعویق انداخته اید.

به تمام 15 تا 20 دقیقه زمانی که در روز دارید فکر کنید. اگر آن را جمع کنید، حداقل 1-2 ساعت وجود دارد که می توانید تعداد زیادی چیز را شخم بزنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا