موفقیت

حفظ انگیزه در طول همه گیری – 3 نکته ضروری

در سال گذشته، یکی از مواردی که توجه عمومی را به خود جلب کرده بود، حفظ انگیزه در طول دوره‌ی همه‌گیری بود.

روال‌های روزانه قبل از شیوع کرونا ممکن است گاهی به نظر روتین و خسته‌کننده بیاید، اما برای حفظ انگیزه کافی بود. اما اکنون، احتمالاً در خانه‌اید و سوالاتی از این قبیل در ذهنتان می‌گذرد: “چرا انگیزه‌ام برای انجام کارها کاهش یافته است؟”

در واقع، هیچ کس نمی‌تواند شما را سرزنش کند. انزوا اجتماعی می‌تواند بر انگیزه فرد تأثیر بگذارد، همچنین نگرانی‌های مالی و سلامتی برای خود و عزیزان نیز باعث ناامیدی و کاهش انگیزه می‌شود.

بنابراین، با توجه به این مسائل، ما چندین نکته مهم برای کمک به حفظ انگیزه در طول دوره‌ی همه‌گیری را جمع‌آوری کرده‌ایم.

نکته 1: یک برنامه زمانی ایجاد کنید

روال ها به طور سنتی دلیلی برای شکایت بوده اند و این به ویژه قبل از همه گیری واقعی بود.

خوب، اینکه تقریباً تمام جنبه‌های زندگی ما به صورت آنلاین و درون چهار دیوار منتقل می‌شوند، واقعاً همه چیز را به چشم می‌اندازد، اینطور نیست؟ بسیاری از ما قبل از اینکه بتوانید بگویید کرونا، زندگی‌ای را که قبلا داشتیم از دست می‌دهیم.

و حتی اگر بازگشت به دفتر بخشی از هیجان برای شما نباشد، باز هم برای موفقیت از راه دور به برنامه ای نیاز دارید.

این جایی است که روز خود را با برنامه شروع کنید!

شروع برنامه‌ی روزانه‌ی شما می‌تواند از اولین قدمی که از خواب بیدار می‌شوید آغاز شود. این شامل مراقبت از خود و آماده‌سازی برای روز است، از جمله اینکه با زنگ‌های ساعت برای مواقع خاص مثل شروع به کار، ورزش یا حتی استراحت همراه باشید. سپس می‌توانید یک لیست کوتاه از کارهایی که در طول روز باید انجام دهید، تهیه کنید، از جمله زمان‌های مختلفی که برای کار، تنظیم وقت برای ورزش یا استراحت، و همچنین ارتباط با دیگران لازم است.

مهم این است که برنامه‌ی روزانه‌ی شما بر اساس نیازها و اهداف شما شکل گرفته باشد. ایجاد این برنامه به شما کمک می‌کند تا ساختاری مرتب و منظم به روزمرگی خود بدهید، که به دنبال آن برنامه‌ریزی و انجام وظایف به بهترین شکل ممکن خواهد بود.

نکته شماره 2: از صفحه(های) خود جدا شوید

تقریباً همه‌ی فعالیت‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود، از جلسات کاری گرفته تا روابط دوستانه‌مان – این روند دوری از صفحات دیجیتال به اهمیت بیشتری رسیده است.

تفکیک زمان کاری و زمان آزاد یکی از اصول اساسی است. این به معنای مشخص کردن مرزهای دقیق بین زمانی که برای کار اختصاص می‌دهید و زمانی که در فعالیت‌های دیگر شرکت می‌کنید، است.

ایده این است که شما نباید بیش از حد زمان را در پیش روی لپ‌تاپ خود بگذرانید و فکر کنید که “باید امشب کمی بیشتر کار کنم”. اگر به خود اجازه ندهید که زمانی برای استراحت فراهم کنید، احتمالاً نتوانید به اندازه کافی خلاق باشید.

اما این مسئله فراتر از این است – متخصصان پیشنهاد می‌دهند که بهتر است در هنگام صرف غذا و همچنین قبل از خواب و حداقل یک ساعت در روز از صفحات نمایش خود فاصله بگیرید.

این تمرین به سلامت روان شما کمک می‌کند، از سوختن زیاد در کار جلوگیری می‌کند و به شما کمک می‌کند تا انگیزه‌ی خود را حفظ کنید هرگاه پیش روی لپ‌تاپ خود نشستید.

نکته شماره 3: زمانی را برای ورزش پیدا کنید و به احساس خوبی توجه کنید

ما به خوبی می‌دانیم که همه افراد ورزشکار نیستند. شما حتی ممکن است علاقه‌ای به طبیعت نداشته باشید یا از ورزش‌های سنتی برای حفظ سلامتی علاقه‌ای نداشته باشید.

اما این مهم نیست، شما هنوز هم می‌توانید سهم کوچکی از فعالیت بدنی خود را حفظ کنید – حتی اگر فقط در یک محیط دفتری کار می‌کردید. قرنطینه‌های طولانی ما را از این مزایا محروم کرده و ممکن است فریب ما را بدهد که فکر کنیم تماشای فیلم و نشستن روی مبل در طول روز تأثیری بر سطح بهره‌وری ما ندارد.

اما علم هنوز هم همان است – ورزش بدنی همچنان به حفظ ذهن سالم و انگیزه‌ای کمک می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

بنابراین، مهم نیست که آیا از ورزش لذت می‌برید یا خیر، مهم است که زمانی برای آن در برنامه روزانه خود قرار دهید تا در طول همه‌گیری انگیزه داشته باشید. و برای افزایش بهره‌وری حتی نیازی به تعریق در تمرینات سنگین نیست: ورزش‌های متناسب با بدنتان را انجام دهید و بعد از آن احساس خوبی که دارید را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که حتی یک ورزش کوچک می‌تواند به شما احساس خوبی بدهد و سطح انرژی شما را بالا ببرد، پس بدون تردید آن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا