روانشناسی

5 نکته مهم روانشناسی برای داشتن ایمیل های فروش موثر

از تعصبات شناختی برای کمک به ساخت پیام های خود استفاده کنید

سوگیری شناختی چیست؟ سوگیری شناختی به دنبال توصیف زمانی است که انسان ها از طریق ایجاد ناخواسته واقعیت ذهنی خود که در آن به طور ناخواسته اطلاعات را با سوگیری های اساسی پردازش می کنند، از قضاوت و عقلانیت عادی منحرف می شوند. وقتی واقعاً باور دارید که محصول یا خدمات شما مشکلات مشتریان شما را حل می کند، استفاده از سوگیری های شناختی مانند مواردی که در زیر توضیح داده شده است به آنها کمک می کند تا راه حل شما را باور کنند.

1.سوگیری تایید:

همه ما بیشتر از اطلاعاتی که از باورهای ما پشتیبانی می کند قدردانی می کنیم. شما باید این را در نظر بگیرید تا پیام‌ها را در هر ایمیلی که مخاطب دریافت می‌کند به بهترین شکل شخصی‌سازی کنید. شخصی سازی پیام تاکتیک شماره یک است که توسط بازاریابان ایمیل برای بهبود عملکرد استفاده می شود. شما می‌خواهید در حین ارائه خدمات یا راه‌حل‌هایتان، از این اطلاعات برای ایجاد ایمیل‌هایی استفاده کنید که به مشکلات آن‌ها توجه می‌کنند، نقاط درد و تجربه احساسی مخاطبان هدف خود را به صفر برسانید.

2.عمل متقابل:

این تکنیک بر این مفهوم استوار است که وقتی کسی چیزی را به ما می‌دهد، معمولاً خود را موظف می‌دانیم که چیزی را پس بدهیم. ارائه رایگان چیزی به گیرندگان ایمیل می‌تواند باعث شود که آنها احساس کنند در ازای آن باید به آنها بدهند. در اینجا چند نمونه از پیشنهادات رایگان وجود دارد که می توانید در ایمیل های خود قرار دهید:

  • یک پیوند دسترسی به پیشنهاد محتوای قابل دانلود رایگان ارسال کنید.
  • یک ایمیل راهنما بسازید که به مخاطبان شما کمک می کند تا مشکلی را که تجربه می کنند حل کنند.
  • مخاطبان خود را به یک وبینار دعوت کنید که اطلاعات مربوط به آنها را پوشش می دهد.
  • پیوندی به منابعی در وب سایت خود به اشتراک بگذارید که مخاطبان شما می توانند از آنها بهره ببرند.
  • اگر یک پایگاه تماس شخصی ایجاد می کنید، با مخاطب خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا سؤال یا نگرانی ای دارند که می خواهند به آنها بپردازند و خود را به عنوان منبع قابل اعتماد اطلاعات و راه حل ارائه دهند.

3.اثبات اجتماعی:

انسان موجودی اجتماعی است. بنابراین ما تمایل داریم به چیزهایی متمایل شویم که دیگران از قبل دوست دارند. اگر مشتری بالقوه شما در مرحله بررسی است، دیدن چندین بررسی از سایر مشتریان یا مشتریانی که قبلاً با آنها کار کرده اید می تواند برای آنها مفید باشد. مردم مشتاق نظرات دیگران هستند، چه بخواهند آن را بپذیرند یا نه. مردم عاشق شنیدن تجربیات دیگران هستند و اغلب قبل از تصمیم گیری، نظرات محصولات و خدمات را بررسی می کنند. به عنوان یک خریدار، آنها می خواهند تصمیمات آگاهانه بگیرند و بسیاری از اطلاعات از این بررسی ها می آید.

4.تثبیت عملکردی:

به عنوان انسان، ما تمایل داریم که اشیاء خاص را با یک عملکرد واحد مرتبط کنیم. با توجه به تثبیت عملکردی، فروش روانشناختی به شما این فرصت را می دهد تا نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به مشتری بالقوه شما کمک کند، به گونه ای که ممکن است قبلاً فکرش را نمی کرد. این یک فرصت عالی برای برجسته کردن چیزی است که محصول یا خدمات شما را منحصر به فرد می کند.

5.FOMO (ترس از دست دادن چیزی):

ترس از «پشیمانی» اغلب ما را به خرید سوق می دهد. تا به حال شنیده اید که کسی بگوید “فقط برای مدت محدود!” یا “منتظر نباش!” موجودی از قفسه در حال پرواز است!» – این احساس فوریت ترس از دست دادن را ایجاد می کند. شما می توانید این کار را با ارائه نمونه هایی از موفقیت های مشتری که در حال حاضر از محصول شما سود می برند و پیشرفتی که در نتیجه آن داشته اند انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا