متفرقه

مهارت فیزیکی که همه مردان باید در آن ماهر باشند

ماهر بودن واقعاً به چه معناست

در حالی که این درست است که بسیاری از حرکات فیزیکی غریزی هستند و اکثر مردان می توانند آنها را به طور موثر انجام دهند، صرفاً قادر به انجام دادن یک کار با انجام خوب آن کار یکسان نیست. استعداد داشتن برای چیزی با مهارت داشتن در آن یکسان نیست. وبلاگ ساز فارسی

من می توانم انتهای یک چوب را به یک نوک تیز تبدیل کنم، اما این استعداد برای کنده کاری باعث نمی شود که من یک نجاری چیره دست باشم.

به همین ترتیب، می‌توان هم از نظر بدنی مناسب و هم از نظر جسمی مؤثر بود، بدون اینکه از نظر فیزیکی ماهر و کارآمد باشد. یعنی شما می توانید توانایی انجام حرکات خاصی را به اندازه کافی خوب انجام دهید، بدون اینکه تکنیک خود را اصلاح کنید. شما می توانید به خوبی آماده باشید و قدرت و استقامت در بیل داشته باشید، بدون اینکه در حرکت به روش هایی که باعث افزایش سیالیت، حفظ انرژی و به حداقل رساندن آسیب می شود مهارت داشته باشید. وبلاگ ساز رایگان

همچنین دستیابی به تناسب اندام عملکردی بدون دستیابی به تناسب اندام سازگار امکان پذیر است.

برنامه‌هایی مانند کراس‌فیت مقوله قبلی را به‌خوبی مطرح کرده‌اند و مردم را تشویق می‌کنند تا بدن خود را به روش‌هایی که محدود به استفاده از ماشین‌های Nautilus و دمبل‌ها نیست، ورزش کنند. اما حتی این تمرینات “عملکردی” نسبتاً محدود و محدود هستند. آنها به طور کامل به خواسته های محیطی و موقعیتی که فرد خارج از چارچوب استعاری و تحت اللفظی با آن مواجه است، ترجمه نمی شود.

شما می توانید یک دسته پرش پلیو باکس را در ورزشگاه انجام دهید، اما چند فرود را می توانید در طبیعت بچسبانید، جایی که سنگ ها و تاقچه ها شکل، ارتفاع یا سطح یکنواختی ندارند؟ شما می توانید ده ها حرکت کششی روی یک میله انجام دهید، اما آیا می توانید حتی یک بار خود را روی شاخه درخت بکشید؟ شما می توانید یک کیسه شن را در پارکینگ به عقب و جلو ببرید، اما آیا می توانید فرد دیگری را در سربالایی و از روی موانع و زباله ها حمل کنید؟ شما می توانید هالتر را بلند کنید، اما آیا می توانید یک کنده ضخیم، خشن و ناهموار را بلند کرده و شانه کنید؟ شما می توانید یک مایل روی تردمیل در یک محیط دارای تهویه مطبوع بدوید، اما آیا می توانید در باد و باران بدوید – در گرمای شدید و سرمای سرد؟

هدف جسمانی یک مرد باید از تنگ نظری بپرهیزد و به نفع وسعتی باشد که همه این ویژگی ها را در خود جای دهد: اثربخشی و کارآمدی. تناسب اندام و مهارت؛ عملکرد و سازگاری

یک مرد نه تنها باید بتواند طیف وسیعی از حرکات را انجام دهد، بلکه باید این کار را با بهترین تکنیک ممکن انجام دهد. او باید بتواند نه تنها مقدار زیادی از حرکات، بلکه کیفیت بالایی از آنها را نیز انجام دهد. او نه تنها باید بتواند حرکت کند، بلکه باید با ظرافت حرکت کند. و او باید بتواند چنین حرکاتی را نه تنها در یک سالن ورزشی، بلکه در انواع زمین ها، محیط ها و شرایط آب و هوایی، در طیف وسیعی از سطوح، ارتفاعات و فواصل انجام دهد.

برای اینکه واقعاً از نظر جسمی ماهر شوید.

خزیدن

خزیدن احتمالاً اولین حرکت اساسی است که در کودکی ایجاد کرده اید. با این حال، به عنوان بزرگسالان، احتمالاً نادیده گرفته شده‌ترین مورد است، شاید به این دلیل که به نظر خیلی «اساسی» است که نیاز به تمرین در بزرگسالی ندارد. اما قطعا اینطور نیست.

برای نوزادان، خزیدن یک مرحله عالی برای رشد مهارت های حرکتی است، زیرا کل بدن را درگیر می کند و هماهنگی بین دست ها و پاها را ضروری می کند. این عملکرد هنوز به خوبی به بزرگسالان خدمت می کند. خزیدن نیاز به حرکت مخالف دارد (به عنوان مثال، حرکت همزمان دست راست و پای چپ به جلو) – که در ابتدا سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید! این تمرین ذهن آگاهی در مورد وضعیت بدن شما را تشویق می کند، تمام اندام های شما و به خصوص هسته بدن شما را تقویت می کند، انعطاف پذیری و چابکی شما را افزایش می دهد، و هنگامی که در فاصله قابل توجهی انجام می شود، یک تمرین آماده سازی عالی نیز ارائه می دهد. به دلیل مزایای آن برای کل بدن، آرون بولچ، مربی MovNat در اینجا در تولسا، به درستی خزیدن را “زره بدن” می نامد.

خزیدن نیز بسیار کاربردی است. به شما این امکان را می دهد که زیر موانع کم بچرخید، در حالی که خطرات (مثلا گلوله ها) در بالای سر وجود دارند به حرکت ادامه دهید، بی سر و صدا خزید، حیوانات و انسان ها را ساقه بزنید، و با حفظ تعادل از سطوح شیب دار و لغزنده بالا و پایین بروید.

خزیدن را می توان با ترکیب های مختلفی از دست ها، زانوها، پاها و حتی پشت شما در تماس با زمین انجام داد، بسته به اینکه چقدر می خواهید پایین بیایید، چقدر سریع باید حرکت کنید، و اینکه آیا نیاز به انجام کارهایی مانند حمل تجهیزات دارید یا خیر. همانطور که می خزی

راه هایی برای تمرین، به چالش کشیدن و ارتقاء سطح این مهارت فیزیکی

  • خزیدن با دست، زانو و پا در تماس با زمین (“Knee Hand Crawl”)
  • خزیدن در حالی که دست ها و پاها در تماس با زمین هستند، اما زانوهای شما بالا رفته است («پا/دست خزیدن»)
  • خزیدن در حالی که ساعدها و پاهای خود در تماس با زمین هستند (“Push-Pull Crawl”)
  • خزیدن با پشت روی زمین، با استفاده از پاها و شانه ها (“Shoulder Crawl”)
  • در حالی که چیزی را روی شکم/سینه خود نگه داشته اید، پشت خود را روی زمین بخزید
  • سینه خیز رفتن در زیر موانع بسیار کم را تمرین کنید
  • روی یک پرتو باریک بخزید
  • خرچنگ (معکوس) خزیدن
  • در سربالایی و سراشیبی خزیدن
  • در مسافت های طولانی خزیدن
  • سطوحی را که روی آن می خزید تغییر دهید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا