روانشناسی

راهنمای جامع موفقیت در آزمون روانشناسی AP

1.درک کنید که سوال چه می‌پرسد: به نظر ساده می‌آید، اما گاهی اوقات دانش‌آموزان در تلاش هستند تا بفهمند هیئت کالج واقعاً از آنها چه می‌خواهد. وقتی سوال را می خوانید، از دایره یا خط کشیدن زیر کلمات کلیدی سوال نترسید تا بتوانید به طور ذهنی به ارتباط مفهومی آن کلمه کلیدی فکر کنید.

2.از POE استفاده کنید: اغلب اوقات شما می توانید یک انتخاب پاسخ را حذف کنید. POE مخفف فرآیند حذف است. همانطور که از طریق بخش چند گزینه ای AP® Psychology کار می کنید، با گزینه های پاسخی که با سؤال معنی ندارند، علامت های X یا خط تیره ایجاد کنید. این کار از دو جهت به شما کمک می کند: باعث می شود به طور منطقی در مورد راه حل های پاسخی عملی فکر کنید و بررسی تست خود را در نهایت کارآمدتر می کند.

3.به طور تدریجی تمرین کنید: امتحان کردن شب قبل برای امتحان روانشناسی AP® روش مؤثری برای آماده شدن برای آزمون نیست. اطمینان حاصل کنید که بررسی خود را چند هفته قبل از امتحان شروع کنید. هر شب چند سوال را تمرین کنید و بررسی کنید که آیا سوالات را درست یا غلط دریافت کرده اید یا خیر. یک نقطه شروع خوب تمرین ده سوال در شبانه روز دو ماه قبل از امتحان است. سپس، جلسات مطالعه خود را با پانزده جلسه در شب افزایش دهید. خیلی زود می توانی شبی بیست جواب بدهی. به یاد داشته باشید، هر 100 سوالی که تمرین می کنید معادل گذراندن یک بخش کامل چند گزینه ای AP® Psychology است.

4.برای مناطق مشکل دار فلش کارت بسازید: وقتی سؤالات تمرینی را که هر شب تکمیل کرده اید مرور می کنید، پنج تا ده فلش کارت بیرون بیاورید و برای هر اصطلاح یا مفهومی که برای شما غریبه به نظر می رسید کارت ایجاد کنید. اگر به تدریج روی این پشته بسازید (حتی می تواند مجازی باشد یعنی در Quizlet)، مجموعه ای از مفاهیم کلیدی را برای مرور آن شب های آخر قبل از آزمون خواهید داشت.

5.بفهمید که چرا سؤالات را اشتباه می گیرید: به همان اندازه که آشنایی با سؤالات تمرینی سبک AP® مهم است، به همان اندازه مهم است که دلیل اشتباه گرفتن سؤالات را نیز دریابید. نحوه تشخیص اینکه چرا برخی از گزینه های پاسخ درست هستند و چرا پاسخ های دیگر نادرست هستند را بیابید. همیشه از خود بپرسید «چرا؟» زمانی که احساس عدم اطمینان می کنید یا نیاز دارید که از نظر ذهنی در مورد یک سوال قدم بردارید.

6.MAPS را به خاطر بسپارید: تله‌های سازنده آزمون را علامت‌گذاری کنید، یعنی به جز، اصلی، بهترین و غیره. قبل از ارزیابی گزینه‌های پاسخ، خودتان به سؤال پاسخ دهید. از POE (نگاه کنید به شماره 2 بالا) برای محدود کردن گزینه ها استفاده کنید. از سوالاتی که پاسخ آنها را نمی دانید تا زمانی که اولین گذر از بقیه بخش چند گزینه ای را انجام ندهید رد شوید. در کنار سوالاتی که در مورد آنها مطمئن نیستید یک ستاره یا علامت سوال قرار دهید.

7.سوالات آسان، متوسط و دشوار در سراسر آزمون پراکنده هستند. به یاد داشته باشید که در مجموع 100 سوال وجود دارد و لزوماً با ادامه کار سخت تر نمی شوند. سوال آخر می تواند سوالی باشد که شما کاملا می دانید! سعی کنید سوالات را نادیده بگیرید و به پایان امتحان راه پیدا کنید تا برنده های آسان را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا