سبک زندگی

چگونه تعادل کار و زندگی را بهبود بخشیم

چه اهمیتی دارد که بین کار و زندگی تعادل برقرار کنیم؟
  • باعث سلامت روان شما می شود
  • باعث سلامت جسمی شما می شود
  • تعادل کار و زندگی شما به نفع شرکت است
  • باعث می شود روابط شخصی خود را بهتر دنبال کنید
  • باعث خشنودی بیشتر شما در زندگی می شود
  • باعث پیشرفت شما خواهد شد

داشتن یک زندگی متعادل به چه معناست؟ و چگونه می دانید که زندگی شما از تعادل خارج شده است؟ یک سوال خوب برای بررسی این بخش از زندگی شما این است که “چه چیزی نامتعادل است و چه چیزی در زندگی من برای من ظاهر می شود که بر آنچه که تعادل ندارد روشن می کند؟” بسیاری از مشتریان من به من می گویند که ای کاش زمان بیشتری برای خانواده یا خودشان یا هر دو داشتند. برخی فقط می گویند که ای کاش در یک روز وقت بیشتری داشته باشند، زیرا چشمانشان در یک نگاه غم انگیز از حسرت منحرف می شود. در اینجا یک تمرین است. من به مشتریانم اجازه می‌دهم عمیق‌تر به جایی که زمانشان صرف می‌شود نگاه کنند. همانطور که این مقاله را می‌خوانید، شما نیز می‌توانید در این تمرین ساده شرکت کنید.

اگر بخواهید زندگی خود را به شکل یک دایره بررسی کنید و هر قسمت دایره را به زمان هایی که در طول روز به کارهای مختلف اختصاص می دهید تقسیم کنید آن دایره چه شکلی می شود؟ همین الان این کار را اجام دهید تا متوجه شوید سبک زندگیتان متعادل است یا نا متعادل! متداول ترین چیزی که وجود دارد این است که افراد زیادی سه چهارم آن را به کار اخنصاص می دهند و فقط یک چهارم به تفریحات، سرگرمی و… که بسیار نا متعادل است.

برای سلامت روانی بهینه، چهار مولفه باید در نظر گرفته شود:

  • کار کنید
  • عشق
  • بازی
  • خلاقیت

اگر زندگی متعادلی دارید، هر یک از این اجزا باید بخش مساوی از زندگی شما را تشکیل دهند.

باور کنید یا نه، این یک رویاهای آرزویی نیست. قابل دستیابی است. بیشتر شما ممکن است سرتان را تکان دهید و به خودتان بگویید، شاید روزی در آینده، اما نه اکنون. اگر امروز این سبک زندگی متعادل را وارد زندگی خود می کردید چگونه بود؟ فقط آن را در نظر بگیرید. آیا فقط آهی از استعفا یا شکست کشیدید – یا اینکه واقعاً این را به عنوان یک گزینه در نظر گرفتید؟ در اینجا مشخصات یکی از مشتریان من پس از کار بر روی این فرآیند است:

مدیر عامل یک تجارت خودساخته و بسیار موفق، متاهل با دو فرزند کوچک. قبل از کار مشترک ما، او آرزو داشت که زمان بیشتری را با آنها بگذراند و وقت بیشتری برای خودش داشته باشد. من این مرد 40 ساله را تماشا کردم که از چهره ای پرتنش دائمی به لبخندی درخشان و درخشان تبدیل شد. مهمتر از شادی، شادی است و شادی به زندگی او بازگشت. او در نتیجه متعادل کردن سبک زندگی خود دوباره از کار خود لذت برد.

طول می کشد. تغییر، تغییر است و در فرآیندی که با هم داریم، یک زندگی نامتعادل را به تعادل بهتری رساندیم. هیچ راه میانبری برای رفتن از 75٪ کار به 25٪ وجود ندارد. مشتری من عادت داشت سه چهارم کار و یک چهارم بازی داشته باشد. او با هوشیاری و فداکاری آگاهانه، سرانجام به زندگی متعادلی رسید، از زمانی که برای خود، گذراندن وقت با پسران خردسالش و کار موثرتر لذت می برد.

از شور تا دیلی گرند

بسیاری از افراد شروع به عشق ورزیدن به کاری می کنند که انجام می دهند تا اینکه در نهایت این اشتیاق کاهش می یابد و تبدیل به یک خرده می شود. از آنها می پرسم: “در چه مرحله ای تغییر کرد؟” پاسخ ها حول محور نبودن زمان کافی برای ___________ هستند (جای خالی را پر کنید). تصویری که من دارم این است که در مقطعی آنها تبدیل به همستر روی چرخ شدند و چرخ مسئولیت زندگی آنها را بر عهده گرفت. بیرون آوردن خود از چرخ همستر می تواند چالش برانگیز و کمی ترسناک باشد. ترس از انجام نشدن کار وجود دارد. نماینده! شما می توانید مقاله من در مورد تفویض اختیار را بخوانید زیرا اکثر مشتریان من واگذاری را انتخاب نمی کنند و نیاز دارند.

وقتی چهار مولفه یک زندگی متعادل را ارائه می کنم، رایج ترین سوال در مورد خلاقیت است. بسیاری از مشتریان با این یکی دست و پنجه نرم می کنند. خلاق بودن به دلایل زیادی برای مغز مهم است.

وقتی تمرکز خود را روی یک کار خلاقانه قرار می دهید باعث می شود که ذهنتان پرورش یابد و زمانی که با مشکلی مواجه شدید به راحتی از پس آن بر می آیید و در واقع جواب مشکل خیلی سریع خود را به شما نشان می دهد. کارهای خلاقانه می تواند سرودن شعر باشد، رقصیدن، ساختن موسیقی و یا هرکار هنری دیگری که لازم نیست در آن خوب باشید فقط کافیست روند انجام آن را به طور منظم دنبال کنید.

اگر تعادل ندارید و زمان زیادی از زندگی خود را صرف کار می کنید، متعهد شوید که اجزای دیگر را یکی یکی وارد کنید. اگر بازی را انتخاب می کنید، بازیگوش بودن و خوش قلب بودن زمان زیادی نمی برد. یادم می آید که یک دعوای خودجوش داشتم که حدود سه دقیقه طول کشید. هر کاری که انجام می دهید، به یاد داشته باشید، خود را دوباره وارد معادله زندگی خود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا