توسعه فردی

13 روش برای اینکه چگونه سازماندهی کنیم

1. تخت خود را به محض بلند شدن مرتب کنید.

با تنظیم ذهنیت درست از اولین دقیقه روز خود سازماندهی کنید. با کمال تعجب، درست کردن تخت شما برای این کار بسیار خوب عمل می کند!

2. چیزهایی را که دیگر به آن نیاز ندارید اهدا کنید.

خیلی از ما بیش از حد وسیله داریم و ممکن است هیچوقت هم از آنها استفاده نکنیم. برای خلوت کردن اطراف خود از وسایل بی استفاده در هر فصل آنها را بررسی کنید و اگر وسیله ای هست که از آن خیلی کم استفاده کرده اید یا اصلا استفاده نکرده اید در صورت قابل استفاده بودن آن را به نیازمندی اهدا کنید. این کار هم باعث مرتب شدن خانه ی شما می شود هم به شخصی که واقعا به آن نیاز دارد کمک کرده اید.

3. برای هر چیزی در خانه خود مکانی تعیین کنید.

وقتی هر چیز کوچکی در خانه شما خانه خاص خود را داشته باشد، سازماندهی بسیار ساده تر است. اتاق های خود را به مناطق، و آن مناطق را به مناطق کوچکتر تقسیم کنید. به هر یک از زون ها چیزی برای نگهداری بدهید. برای مثال، می‌توانید تصمیم بگیرید که یک قفسه در حمام، تمام محصولات مراقبت از پوست شما را جمع‌آوری کند، و دیگری – تمام محصولات مو. سپس قفسه مراقبت از مو شما را می‌توان بیشتر تقسیم کرد: سمت چپ برای شامپوهای خشک و نرم‌کننده‌ها، قسمت میانی – برای سشوار، سمت راست – برای برس مو، و سنجاق. یک جعبه 3 قسمتی به نگه داشتن همه چیز در جای خود کمک می کند.

هنگامی که من روش مشابهی را در سراسر خانه اجرا کردم، سازماندهی بسیار آسان تر شد و زمان تمیز کردن نیز بسیار سریعتر شد!

4. قبل از هر کار بزرگتری برنامه ریزی کنید.

برای سازماندهی جدی، باید یاد بگیرید که چگونه با کار خود سازماندهی کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از تکنیک های ساده برنامه ریزی پروژه است. اساساً، برنامه ریزی پروژه به شما کمک می کند تا کارهای بزرگ را انجام دهید و آنها را به مراحل کوچکتر و قابل دستیابی تقسیم کنید. همچنین به عنوان یک تقویت کننده انگیزه عمل می کند، زیرا هر کاری که به پایان می رسانید هورمون های خوبی را به شما می دهد که به شما کمک می کند به جلو بروید.

5. آگاهانه خرید کنید و خریدهای خود را ارزیابی کنید.

اگر مدام به لیست دارایی های خود اضافه کنید، سازماندهی سخت است.

هنگام خرید هر چیزی، دو بار فکر کنید – آیا واقعاً چیزی است که به آن نیاز دارید؟ آیا از آن استفاده خواهید کرد و از این چیز سود خواهید برد؟ یا اینکه فضای بیشتری را در خانه شما اشغال می کند؟

6. از کیسه های لباسشویی جداگانه برای لباس های رنگی، سفید و مشکی استفاده کنید.

یک ایده کاملاً عالی که به شما کمک می‌کند در هنگام کار با انبوهی از لباس‌ها در زمان صرفه‌جویی کنید – از یک مرتب‌کننده لباس‌شویی استفاده کنید! آنها در کنار هم به نظر می رسند و چرخ های کوچکی به آن متصل شده اند، بنابراین می توانید لباس های شسته شده خود را به معنای واقعی کلمه بدون نیاز به بلند کردن آنها به سمت اتاق لباسشویی برانید (و لباس های شسته شده گاهی اوقات می توانند واقعا سنگین شوند). به‌علاوه، لباس‌های از پیش مرتب شده به این معنی است که دیگر از مرتب‌سازی آزاردهنده قبل از شستشو جلوگیری می‌شود.

نکته: از مزایای مدیریت زمان و سازماندهی در زندگی می توان به تسکین استرس، داشتن زمان بیشتر، به دست آوردن فرصت‌های بیشتر و توانایی تحقق اهداف اشاره کرد.

7. همیشه چیزها را سر جای خود قرار دهید.

در همه جا – در ماشین، پشت میز کار، در حمام… هنگامی که این عادت سازمانی را به دست آورید، هر روز به شما کمک خواهد کرد.

8. درآمد و هزینه های خود را پیگیری کنید.

اگر به طور جدی متعهد به یادگیری نحوه سازماندهی هستید، سازماندهی امور مالی خود نیز بسیار مهم است.

می توانید این کار را با یک برنامه موبایل انجام دهید یا از یک ردیاب مالی قابل چاپ استفاده کنید.

ایجاد بودجه، ردیابی درآمد و هزینه های خود یکی از مهمترین چیزها در سفر سازمان زندگی شما خواهد بود!

9. از کاغذ تمیز برای یادداشت های خود استفاده کنید.

البته این اختیاری است، اما کاغذ زیبا می تواند شما را ترغیب کند که واقعاً از برنامه ریزان و لیست وظایف خود استفاده کنید. هنگامی که عادت به نوشتن چیزها دارید، می توانید یک سیستم پرونده کامل ایجاد کنید!

10. هر هفته یک ساعت را صرف نظافت کنید.

فقط یک ساعت و خانه شما یک پناهگاه زیبا، مرتب و منظم است (خوب، مگر اینکه قبل از آن اوضاع را به هم ریخته باشید، ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد… و در این مورد، من واقعاً قضاوت نمی‌کنم! برای من اتفاق می‌افتد. هم). تمیز کردن منظم از چسبیدن مواد به اطراف جلوگیری می کند و به شما کمک می کند استرس کمتری داشته باشید.

11. در هر اتاق یک سطل زباله مخفی داشته باشید.

زندگی سازمان یافته نیاز به راه حل های عملی دارد. سطل های آشغال مخفی باعث می شود که اتاق ها مرتب و بدون درهم و برهم نگه داشته شوند! من در هر اتاق آپارتمانم یکی دارم و واقعا کمک می کند.

“منظورت از سطل زباله مخفی چیست؟”

یک سطل زباله مخفی به سادگی یک سطل یا جعبه است که در جایی کاملاً دور از دید قرار می گیرد. این ممکن است دورترین گوشه زیر میز شما، یک جعبه کوچک پشت پرده شما و موارد مشابه باشد. فقط مطمئن شوید که از این زباله جمع کن ها فقط برای زباله های خشک (کاغذ، فلز، پلاستیک) استفاده کنید. هر چیز ارگانیک باید خارج از اتاق نگهداری شود.

12. از شر لباس هایی که آسیب دیده یا پژمرده شده اند خلاص شوید.

به سراغ کمد لباس خود بروید و لباس هایتان را بررسی کنید، لباس های کهنه ی خود را جدا کنید و اگر از لباسی اصلا استفاده نمی کنید و یا خیلی کم استفاده می کنید آن را برای نیازمندی کنار بگذارید و یا اگر اصلا قابل استفاده نیست آن را دور بیاندازید.

13. چیزهایی را که به طور مرتب استفاده می کنید ذخیره کنید.

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه سازماندهی کنید و برای هر موقعیتی آماده شوید، ممکن است انبوه کردن وسایل مورد نیاز شما باشد. لیستی از چیزهایی که به طور مرتب مصرف می کنید تهیه کنید و با خرید عمده آنها را ذخیره کنید. شما در پول خود صرفه جویی خواهید کرد و همچنین هر آنچه را که نیاز دارید در خانه خواهید داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا